Bbz-uitkering aanvragen
Bent u zelfstandig ondernemer en heeft u financiële problemen? Of wilt u een eigen bedrijf starten of of uw bedrijf beëindigen?
Op deze pagina kunt u een bericht versturen naar het RSD Ondernemersloket. Wij nemen contact met u op en sturen daarna het aanvraagformulier naar u toe.
Lees alvast welke bewijsstukken u bij uw aanvraag moet aanleveren.
Bewijsstukken bij een Bbz-aanvraag
Bij de aanvraag voor een Bbz-uitkering moet u een aantal bewijsstukken meesturen. Uw aanvraag kan pas in behandeling worden genomen als de bewijsstukken zijn aangeleverd.
Op basis van het aanvraagformulier en de aangeleverde stukken kunnen wij contact met u opnemen voor aanvullende bewijsstukken.
De volgende bewijsstukken moet u aanleveren bij uw aanvraag:
Persoonsgegevens
- Geldig identiteitsbewijs, zoals paspoort of Nederlandse identiteitskaart (een rijbewijs is geen geldig identiteitsbewijs)
Gegevens over uw bedrijf
- Uittreksel handelsregister Kamer van Koophandel
- Balans en verlies- en winstrekening van de laatste drie jaren
- Kolommenbalans van alle inkomsten en uitgaven van het laatste kalenderjaar
- Belastingaangiftes van de laatste drie jaren
Inkomsten
- Loonstroken van u en eventuele partner
- Uitkeringsspecificaties van u en eventuele partner
- Bewijsstukken overige inkomsten alimentatie, huur, dividend, enz.
Bezittingen en schulden
- Afschriften van de laatste 3 maanden van alle privé en zakelijke bankrekeningen met een actueel saldovermelding op naam van u, uw partner en thuiswonende minderjarige kinderen
- Eigendomspapieren onroerende zaken
- Kentekenbewijs auto/motor
- Bewijzen van schulden
Overig
- Om uit te kunnen betalen hebben we een kopie nodig van de bankpas waarop u uw uitkering en/of bedrijfskrediet wilt ontvangen.