Bbz-uitkering aanvragen

Bent u zelfstandig ondernemer en heeft u financiële problemen? Of wilt u een eigen bedrijf starten of of uw bedrijf beëindigen? Op deze pagina kunt u een bericht versturen naar het RSD Ondernemersloket. Wij nemen contact met u op en sturen daarna het aanvraagformulier naar u toe. Lees alvast welke bewijsstukken u bij uw aanvraag moet aanleveren.

Bewijsstukken bij een Bbz-aanvraag

Bij de aanvraag voor een Bbz-uitkering moet u een aantal bewijsstukken meesturen. Uw aanvraag kan pas in behandeling worden genomen als de bewijsstukken zijn aangeleverd.
Op basis van het aanvraagformulier en de aangeleverde stukken kunnen wij contact met u opnemen voor aanvullende bewijsstukken.

De volgende bewijsstukken moet u aanleveren bij uw aanvraag:

Persoonsgegevens

  • Geldig identiteitsbewijs, zoals paspoort of Nederlandse identiteitskaart (een rijbewijs is geen geldig identiteitsbewijs)

Gegevens over uw bedrijf

  • Uittreksel handelsregister Kamer van Koophandel
  • Balans en verlies- en winstrekening van de laatste drie jaren
  • Kolommenbalans van alle inkomsten en uitgaven van het laatste kalenderjaar
  • Belastingaangiftes van de laatste drie jaren

Inkomsten

  • Loonstroken van u en eventuele partner
  • Uitkeringsspecificaties van u en eventuele partner
  • Bewijsstukken overige inkomsten alimentatie, huur, dividend, enz.

Bezittingen en schulden

  • Afschriften van de laatste 3 maanden van alle privé en zakelijke bankrekeningen met een actueel saldovermelding op naam van u, uw partner en thuiswonende minderjarige kinderen
  • Eigendomspapieren onroerende zaken
  • Kentekenbewijs auto/motor
  • Bewijzen van schulden

Overig

  • Om uit te kunnen betalen hebben we een kopie nodig van de bankpas waarop u uw uitkering en/of bedrijfskrediet wilt ontvangen.